Kategorie materiałów Ekonomia

Przedmiot: Zarządzanie strategiczne Wróć do kategorii

Cykl życia produktu

plik Pobierz Cykl zycia produktu.zip

Charakterystyka faz cyklu życia produktu
Cykl życia produktu


I – wprowadzenie wyrobu na rynku
II – wzrost sprzedaży produktu
III – dojrzałość i nasycenie rynku
IV – spadek sprzedaży i nasycenie rynku
Cykl życia produktu
1. wprowadzenie- nowy produkt na rynku, niski popyt
2. wzrost – coraz więcej klientów kupuje produkt, rośnie zainteresowanie i popyt
3. dojrzałość – większość potencjalnych nabywców zna produkt, jest on kupowany w stałych ilościach – stały poziom popytu
4. spadek – klienci tracą zainteresowanie owym produktem i zaczynają kupować inne
5. wycofanie – popyt spada do poziomu gdzie nie opłaca się dalsza produkcja
Znaczenie cyklu życia produktu dla zarządzania operacyjnego
1. operacje zdominowane w pierwszej fazie są związane z działalnością badawczo-rozwojową; wysokie koszty i małe dochody;
2. doskonalenie procesu produkcyjnego, przyspieszenie produkcji, obniżenie kosztów, optymalizacja dostaw, logistyka zaopatrzenia, marketing, prognozowanie popytu; wzrost zysków;
3. redukowanie kosztów, poprawa produkcyjności, dopracowanie kwestii marketingowych, serwis; stabilny dochód, który już zaczyna spadać na skutek działalności konkurencji, może to spowodować redukcję cen;
4. poprawa projektu, wydłużenie cyklu życia; spadek produkcji i dochodu
5. decyzje o wyjściu z rynku
Cykl życia produktu to pożyteczny schemat, który menedżerowie mogą wykorzystać do lepszego zrozumienia zmian popytu na produkt. Po wprowadzeniu nowego produktu zazwyczaj musi upłynąć jakiś czas zanim ten produkt się przyjmie. Następnie może on przezywać okres szybkiego wzrostu. W końcu jednak popyt nań słabnie i rynek danego produktu osiąga dojrzałość. Na koniec produkt może wejść w fazę spadku. Czas trwania cyklu życia produkt jest bardzo różny dla różnych typów produktów.
W fazie wprowadzania produkt można traktować jako znak zapytania. W miarę jak zwiększa on swój udział w rynku staje się gwiazdą. Kiedy osiągnie fazę dojrzałości spełnia funkcje dojnej krowy. Wreszcie w miarę spadku udziału w rynku staje się pieskiem.
W fazie wprowadzanie produktu firma może pragnąć wyróżnić swój produkt spośród wszystkich innych, kiedy rozpocznie się wzrost firma może wybrać podejście poszukiwacza, próbując znaleźć nowe możliwości dla produktu. Kiedy produkt osiągnie fazę dojrzałości firma może zdecydować się przejść na pozycje obronną w celu utrzymania osiągniętego już udziału w rynku.

Wkuwanko.pl jako podmiot świadczący usługę hostingu materiałów edukacyjnych nie ponosi odpowiedzialności za ich zawartość.

Aby zgłosić naruszenie prawa autorskiego napisz do nas.

ikona Pobierz ten dokument

Wróć do kategorii

wkuwanko.pl

Wasze komentarze: dodaj komentarz

  • Nie ma jeszcze komentarzy do tego materiału.

Materiały w kategorii Zarządzanie strategiczne [52]

  • podgląd pobierz opis Analiza strategiczna - ściąga ŚCIĄGA
  • podgląd pobierz opis Analiza strategiczna banku [39 stron]
  • podgląd pobierz opis Analiza SWOT przystępnie
  • podgląd pobierz opis Cykl życia produktu
  • podgląd pobierz opis Funkcje w procesie zarządzania
  • podgląd pobierz opis główne założenia Taylora
  • podgląd pobierz opis Henri Fayol - 14 zasad zarządzania
  • podgląd pobierz opis Henry Fayol - funkcje kierownicze
  • podgląd pobierz opis Istota analizy SWOT
  • podgląd pobierz opis Istota zarządzania strategicznego
  • podgląd pobierz opis Jakość – zarządzanie jakością [38 stron]
  • podgląd pobierz opis Koncepcje zarządzania
  • podgląd pobierz opis Konflikty w organizacjach
  • podgląd pobierz opis Kultura organizacyjna
  • podgląd pobierz opis Metoda burza mózgów [10 stron]
  • podgląd pobierz opis metoda delficka
  • podgląd pobierz opis Metody wartościowania pracy - rozdział 01
  • podgląd pobierz opis Metody wartościowania pracy - rozdział 02
  • podgląd pobierz opis Metody wartościowania pracy - rozdział 03
  • podgląd pobierz opis Metody wartościowania pracy - rozdział 04
[ Misja ] [ Regulamin ] [ Kontakt ] [ Reklama ]   © wkuwanko.pl 2008-2014 właściciel serwisu SZLIFF

Partnerzy: matzoo.pl matmag.pl tekstomania.pl batmat.pl onlinefm.pl pisupisu.pl grywalcy.pl Matematyka radio online