Kategorie materiałów Ekonomia

Przedmiot: Zarządzanie Wróć do kategorii

rodzaje informacji z punktu widzenia potrzeb kierownictwa i pracowników

plik Pobierz rodzaje informacji z punktu widzenia potrzeb kierownictwa i pracownikow.txt


Menadżer otrzymujący informacje i dane musi zdecydować co z nimi zrobić.
1. Część zatrzymuje do ewentualnego dalszego użycia.
2. Część tę grupuje, aby utworzyły nowe informacje.
3. Część używa natychmiast, a niektóre z nich:
4. W ogóle odrzuca lub przekazuje innym.

Dla menadżera ważne jest aby otrzymana lub przekazywana informacja była użyteczna (przydatna).

Informacja jest użyteczna gdy jest:
a) dokładna – dostarcza wiarygodnego odzwierciedlenia rzeczywistości tak, żeby stanowiła dla niego realną wartość.
b) aktualna – dostępna w czasie umożliwiającym właściwe działanie menadżera (musi być dostępna wtedy, kiedy może być podstawą odpowiednich działań).
c) kompletna - dostarcza menadżerowi wszelkich potrzebnych mu faktów i szczegółów (przedstawia pełny obraz sytuacji).
d) odpowiednia – informacja przydatna dla menadżera w szczególnych warunkach i w odniesieniu do szczególnych potrzeb.
1) Rodzaje i funkcje informacji.
Z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorstwa można wyróżnić trzy rodzaje informacji:

1) Takie, które mają służyć pomocą w podejmowaniu decyzji.
2) Takie, które mają zapewnić odpowiednią komunikację między pracownikami i ich grupami.
3) Takie, które mają zaspokoić inne potrzeby ich użytkowników.


Z punktu widzenia potrzeb pracowników informacje można podzielić na:

1) orientujące – dotyczące całego przedsiębiorstwa.
korygujące zachowania i projektujące – dotyczą rezultatów pracowników oraz ich pozycji w przedsiębiorstwie.

Wkuwanko.pl jako podmiot świadczący usługę hostingu materiałów edukacyjnych nie ponosi odpowiedzialności za ich zawartość.

Aby zgłosić naruszenie prawa autorskiego napisz do nas.

ikona Pobierz ten dokument

Wróć do kategorii

wkuwanko.pl

Wasze komentarze: dodaj komentarz

  • Nie ma jeszcze komentarzy do tego materiału.

Materiały w kategorii Zarządzanie [128]

  • podgląd pobierz opis Analiza FMEA [18 stron]
  • podgląd pobierz opis analiza strategiczna
  • podgląd pobierz opis Analiza strategiczna banku [39 stron]
  • podgląd pobierz opis Analiza struktury otoczenia organizacji [8 stron]
  • podgląd pobierz opis Analiza SWOT - definicje
  • podgląd pobierz opis Bariery skutecznej komunikacji
  • podgląd pobierz opis Benchmarking
  • podgląd pobierz opis Bilans
  • podgląd pobierz opis Budowa kadr - ściąga ŚCIĄGA
  • podgląd pobierz opis cechy informacji użytecznej
  • podgląd pobierz opis Cechy zarządzania wg Druckera
  • podgląd pobierz opis cel badania czasu techniką obserwacji migawkowych
  • podgląd pobierz opis Charakter nurtów zarządzania strategicznego
  • podgląd pobierz opis Charakterystyka strategii Portera
  • podgląd pobierz opis chronometraż
  • podgląd pobierz opis Controlling
  • podgląd pobierz opis Controlling
  • podgląd pobierz opis Controlling jako instrument efektywnego zarządzania [12 stron]
  • podgląd pobierz opis Cykl życia produktu
  • podgląd pobierz opis Człowiek w organizacji
[ Misja ] [ Regulamin ] [ Kontakt ] [ Reklama ]   © wkuwanko.pl 2008-2014 właściciel serwisu SZLIFF

Partnerzy: matzoo.pl matmag.pl tekstomania.pl batmat.pl onlinefm.pl pisupisu.pl grywalcy.pl Matematyka radio online